בניית תזרימי מזומנים

כאשר חוקרים למה חברות ועסקים לא מצליחים ‘להתרומם’ ורבים מהעסקים פושטים את הרגל, באופן די מוזר אולי אנחנו לא מוצאים שזה תולדה של מוצר לא נכון שאולי אין לו ביקוש אמיתי או מספיק, זה גם לא תולדה של תחרות קשה, וגם לא תוצאה של בחירת מקום לא נכון, לדוגמה במקרה של מיקום החנות שלכם ולא עוד גורמים שאם היו שואלים בעל עסק מתחיל או כל אדם שחושב בהגיון, אלו אולי היו התשובות שאותם שואלים היו מקבלים. אך תתפלאו לדעת שרוב העסקים והחברות שפושטות את הרגל או נסגרות, עושות זאת עקב ניהול פיננסי לא נכון. כלומר, גם אם המוצר שלכם מעלה, מחירו טוב, יש לו ביקוש רב, גם אם כל אלו מתקיימים ואפילו לעיתים בגלל שכל אלו מתקיימים, עדיין, החברה או העסק לא ממריאים ובסוף מתרסקים כאשר מסלול ההמראה נגמר. 

מהו ניהול פיננסי? 

ניהול פיננסי הוא בעצם כל מה שקשור לניהול הכסף שנכנס לקופה ויוצא מקופת העסק. במילים מקצועיות יותר, תזרים מזומנים. בדומה למאזן האנרגיה שלנו בגוף, אם נוציא יותר אנרגיה מאשר נכנסים, בשלב מסוים, גופינו יקרוס. אם יש לנו מלחתחילה גוף חזק, הוא ישרוד יותר אך גם הוא יקרוס בסופו של אותו תהליך. וכמו שצריך לבנות דיאטה נכונה לספורטאי, כך צריך לבצע בניית תזרימי מזומנים נכונים לחברות. תארו לכם שיש לכם מוצר מעולה, אתם מוכרים אותו באשראי מסוים וקונים מלאי באשראי יותר צפוף. כלומר, משלמים לכם בשוטף 60 ואתם צריכים לשלם ליצרן בשוטף 30. מה יקרה? תיכנסו מייד לגירעון. כל הזמן “תרדפו אחרי הזנב של עצמיכם” עד שתפלו ללא כוח. 

מהי אותה בניית תזרימי מזומנים?

במילים פשוטות, בניית תזרימי מזומנים היא הפעולה שמוודאת שסעיף הכנסות יהיה תמיד יותר גבוה מסעיף ההוצאות אבל כמובן שהיא מכניסה למשוואות גורמים אחרים כמו שהזכרנו אחד מהם, תנאי תשלום. עוד מרכיב לדוגמה יכול להיות מועדי תשלומים ויש כמובן עוד הרבה מרכיבים שצריך לקחת בחשבון. אנחנו בחברת גלפמן ושות רואי חשבון מתמחים בדיוק בזה. ליווי עסקים ובניית אותו תזרים מזומנים על מנת שיהיה חזק וחיובי. אתם תנהלו את העסק ואנחנו בגלפמן ושות רואי חשבון, נעסוק במה שאנחנו הכי טובים בו. בניית תזרימי מזומנים. 

בניית תוכניות עסקיות  

בניית תוכניות עסקיות או בניית תוכנית עסקית קשורה בקשר חזק לתחום התזרימי. חלק גדול מפעילות פיננסית של כל עסק או כל חברה היא תכנון עתידי. הרי אף בעל עסק לא עובד מיום ליום. הוא מתכנן צמיחה, מכירות, משכורות, הוצאות, אינפלציה, עונתיות ועוד ועוד.. כל אלו נכנסים לאותה בניית תוכנית עסקית או בניית תוכניות עסקיות שהולכות יד ביד עם אותה בניית תזרימי מזומנים. נשמע מורכב? זה לעיתים בהחלט כך. בשביל זה אנחנו כאן, גלפמן ושות רואי חשבון. צרו עמנו קשר ותנו לנו לעזור לכם להמריא. 

דילוג לתוכן