חשבונאות וביקורת דוח”ות כספים

מנהלים ארגון או חברה ונדרשים לביקורת דו”חות כספיים? מוטרדים מההשלכות? קחו נשימה… ביקורת אינה רק חובה חוקית, אלה הזדמנות מצוינת להתרשם מביצועי הארגון מזווית ראייה חדשה ולא תלויה. בדיוק כך, בדיקה מקיפה תומכת בהתנהלות ארגונית אפקטיבית לשיפור ביצועים!!

אז מה עושים ובמי בוחרים? הארגון שלכם ראוי לטוב ביותר, עם רו”ח מומחים בעלי ידע וניסיון משני צדי המתרס!!! פירמת גלפמן, רואי חשבון מבצעת ביקורת דו”חות כספיים תוך הקפדה על שקיפות מלאה ומהימנות, לפי תקני ביקורת מקובלים. 

כיצד מתבצעת הביקורת, ולמי זה נועד?
ביקורת או ביקורת חיצונית היא אחד מתפקידיו העיקריים של רואה החשבון, הנקרא לרוב בהקשר זה “רואה החשבון המבקר” או “המבקר”. הצורך הראשוני בביקורת חשבונות נבע מרצונם של בעלי הפירמות לוודא כי בחברות שלהם אין מעילות ואי סדרים. עם הזמן התפתח התחום והפך לסטנדרט מחייב במדינות המערב וכיום לא רק בעלי הפירמות, אלא גם גופים רבים אחרים הינם הצרכנים של תפוקת רואה החשבון המבקר, כגון בנקים, רשויות שלטוניות, משקיעים חיצוניים, נושים, ספקים ולקוחות. 

כל אלו מסתמכים על חוות דעת מקצועית ובלתי תלויה הניתנת על ידי רואה החשבון המבקר. למשל, הבנקים וחברות האשראי וספקים יכולים להשתמש במידע לקביעת דירוג האשראי, רשויות המס עבור קביעת גובה המיסוי ומשקיעים עבור כדאיות ההשקעה במניות של החברה.

ביקורת דוחות כספיים מתבצעת על מנת לתת חוות דעת חיצונית ובלתי תלויה על הדוחות הכספיים של החברה המבוקרת. 

חוות דעת חתומה על ידי רואה החשבון המבקר מצורפת לדוחות הכספיים ומסייעת למשתמשי הדוחות להעריך עד כמה מצב העסקים של החברה מקבל ביטוי בדיווח הכספי ואת רמת עמידת הדיווח בכללי החשבונאות המקובלים.

לשכת רואי חשבון בישראל מגדירה את מטרת הביקורת באופן הבא: “מטרת הביקורת היא לאפשר למבקר לחוות דעתו אם הדוחות הכספיים משקפים באופן נאות בהתאם לכללים חשבונאיים מקובלים, מכל הבחינות המהותיות, את מצבו הכספי של המבוקר, תוצאות פעולותיו, השינויים בהונו העצמי ותזרימי המזומנים שלו.” 

ביקורת עם רו”ח שמבין עניין
אצלנו במשרד גלפמן, רואי חשבון, תפקיד המבקר אינו מסתכם רק בבחינת הנתונים המספריים. עם הניסיון שלנו בעולם העסקים המקומי והגלובלי, תיהנו מעריכת ביקורת דו”חות כספיים בראייה עסקית רחבה, תוך התייחסות למגוון גורמים ובשאיפה לביקורת איכותית ומדויקת. לפרטים נוספים חייגו למספר 03-5468870 או השאירו פרטים באתר, ואנו נשוב אליכם בהקדם.

שירותי החשבונאות והביקורת של הפירמה כוללים:
• ביקורת וסקירה של דוחות כספיים.
• עריכת דוחות כספיים
• ביקורת של דוחות ביצוע ואחרים עבור גורמים מממנים ו/או מפקחים.
• ייעוץ בנושאים חשבונאים.
• הכנת חוות דעת חשבונאיות וחוות דעת מומחה.

דילוג לתוכן